Klantcase SAPUI5: Booking.com

Klantcase SAPUI5: Booking.com

Hoe we SAPUI5 en HANA hebben ingezet voor een efficiënt credit control proces

Bij Booking.com heeft Partners in Technology meegebouwd aan een SAPUI5 based credit control app, waarmee credit controllers makkelijker en vooral beter hun werk kunnen doen. 

Eén miljoen boekingen… Per dag!

Iedere dag verwerkt de website van Booking.com meer dan een miljoen boekingen. Op het eerste gezicht lijkt dat geweldig, maar het heeft ook een keerzijde. Zo betalen niet alle hotels op tijd of soms zelfs helemaal niet. En met de ambitie om nog dit jaar te groeien naar twee miljoen boekingen per dag, lag er direct een uitdagende business case. 

De kracht van HANA & SAPUI5

Om de ambitie waar te kunnen maken werd al eerder besloten om HANA te gaan gebruiken. De in-memory techniek van HANA was voor Booking.com op dit punt zeer belangrijk: real-time inzage in betalingsachterstanden zijn namelijk van doorslaggevend belang om snel te kunnen acteren. 

De Fiori Data-Driven-Collection app 

We bouwden mee aan een Fiori-app waarbij we gebruik hebben gemaakt van SAPUI5. Hiermee ontwikkelden we een app die razendsnel gegevens uit meerdere bronnen kan verzamelen door gebruik te maken van de HANA database. Daardoor krijgen de credit controllers van Booking.com op ieder gewenst moment weer inzage in laatste stand van zaken m.b.t. openstaande betalingen.

User Experience

Bij Booking.com ontstond het besef dat een betere gebruikerservaring en daarmee makkelijkere toegang tot gegevens van doorslaggevend belang waren bij de te realiseren groei. Voor credit control betekende dat in dit geval dat we overzichtelijke schermen creëerden waarbij zij direct alle informatie krijgen die ze nodig hebben. Hiermee hebben we hun processen efficiënter gemaakt en krijgt Booking.com meer inzicht in financiële risico’s en de preventie daarvan.

Over Booking.com

Booking.com is de wereldleider op het gebied van online boeken met iedere dag weer meer dan een miljoen boekingen.